
آموزش رفع مشکل لیست بیمه در سال جدید 1400 را در این مقاله کامل بررسی خواهیم کرد
اگر حسابدار یک مجموعه یا از کارمندان اداره بیمه باشید، قطعا با نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی آشنایی دارید.
نرم افزار لیست بیمه یکی از بهترین برنامه مدیریت لیست بیمه کارکنان یک سازمان است که بیشتر افراد بخش حسابداری یا نیروهای انسایی سازمان های مختلف از آن استفاده میکنند تا بتوانند فاکتورهای متناسب با کار خود صادر کنند، اما گاهی ممکن است این برنامه با خطا یا مشکلاتی روبرو شود که یکی از شایعترین آنها مشکل در نمایش سال و تاریخ نرم افزار لیست بیمه است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازید.
پس اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو شده اید، پیشنهاد میکنم با تیم فنی رایانه کمک تا انتهای مطلب "بروز رسانی نرم افزار لیست بیمه 1400" همراه باشید.
چرا لیست بیمه سال و ماه را درست نشان نمیدهد؟
همان طور که تا کنون باید از اصل موضوع متوجه شده باشید، لیست بیمه در زمان ایجاد فاکتور تاریخ ماه و سال را به صورت خودکار چاپ میکند.
به عنوان مثال اگر در ماه فروردین سال 99 باشیم زمانی که فاکتور جدید ایجاد میکنیم، تاریخ به صورت ( ماه 01 سال 99 ) نوشته میشود.
اما درست از زمانی که وارد سال 1400 شدیم نرم افزار لیست بیمه با مشکل روبرو شد و به جای اینکه سال را با 00 شروع کند، عدد 13 یا 1300 را در بالایی فاکتور مینویسد (در عکس زیر میتوانید این موضوع را مشاهده کنید )
شاید لازمت بشه: دانلود گوگل کروم Chrome
در واقع این مشکل به دلیل ایراد در کد نویسی نرم افزار لیست بیمه بوده که در زمان طراحی به آن توجه نشده است. همین موضوع باعث شد که کارشناسان فنی رایانه کمک به دنبال راهی برای رفع مشکل لیست بیمه باشند.
برای رفع این موضوع در قدم اول لازم است انجام دهید، آپدیت کردن نرم افزار لیست بیمه به آخرین نسخه ای که تاکنون منتشر شده است.
زیرا نسخه قدیمی لیست بیمه، باگ ها و مشکلات ابتدایی دارد که با بروزرسانی آن تا حد ممکن رفع میشود و از طرف دیگر برای رفع مشکل تاریخ برنامه لیست بیمه لازم است حتما آخرین نسخه آن را نصب کرده باشید.
برای این کار میتوایند به وبسایت تامین اجتماعی رفته و آخرین نسخه آن برنامه را دانلود و نصب کنید.

آموزش رفع مشکل تاریخ سال در فاکتور های نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی
در مرحله اول پس از این که نرم افزار را بروز کردید وقت آن است که به آموزش رفع مشکل لیست بیمه در سال جدید بپردازیم.
- برای این کار در قدم اول لازم است از اطلاعات لیست بیمه خود یک بکاپ بگیرید تا اگر هر شرایطی با مشکل روبرو شدید، فایل های که تا کنون روی آنها کار کرده اید خراب نشوند.
- پس از این کار از برنامه خارج شوید و یک بار کامپیوتر را reset کنید. این کار باعث شود تا تمامی کُدک های فایل بر روی کامپیوتر شما بسته شود تا بتوانید روند آپدیت را انجام دهید (اگر نرم افزار لیست بیمه در حال اجرا باشد، امکان آپدیت کردن آن وجود ندارد)
- زمانی که ویندوز کامپیوتر بالا آمد، وارد سایت دانلود نرم افزار های کاربری رایانه کمک شده و فایل تعمیر کننده لیست بیمه را دانلود کنید (برای این کار میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید)
پس از دانلود فایل بالا آن را از حالت فشرده خارج کنید. برای این کار میتوانید از نرم افزار WinRAR استفاده کنید.
- حالا وارد my computer یا thisPC کامپیوتر شوید و درایو C را باز کنید.
- پس از آن فولدر program files(X86) را پیدا کرده و وارد آن شوید.
نکته: توجه داشته باشید که اگر ویندوز کامپیوتر شما 32 بیتی باید لازم است وارد پوشه program files(X86) شوید اما اگر ویندوز 64 بیتی بر روی دستگاه شما نصب است باید وارد پوشه program files شوید.
- حال به دنبال گوشه ای به نام tamin بگردید و وارد آن شوید.
- اکنون درون پوشه tamin یک فایلی به نام PrjList بگردید، حالا باید PrjList را با فایلی که دانلود کردیم، جایگزین کنیم.
- برای این کار محتوای که از لینک بالا دانلود و آن را استخراج کردهاید را copy کنید.
- در آخر دوباره به پوشه که فایل PrjList وجود داشت paste کنید و پیام جایگذاری را تایید کنید.
- به همین راحتی میتوانید به رفع تمام مشکلات و ایرادات نرم افزار لیست بیمه نسخه جدید اقدام کنید.
- توجه داشته باشید که در زمان paste کردن اطلاعات را دقیقا بر روی همان فایل قبلی replace کنید و نیازی نیست فایل قبلی را حذف و فایل جدید را جایگزین کنید.
نکته: توجه داشته باشید که اگر در هر بخش با سوال یا مشکل خاصی روبرو شدید، بهتر است دست از کار کشیده و سریعا موضوع را با کارشناسان ما در ارتباط بگذارید. زیرا ممکن است به دلیل یک اشتباه کوچک به راحتی تمامی اطلاعات قبلی را از دست داده یا خراب بشوند.
- اکنون مرحله اول به اتمام رسیده و برای مرحله دوم باید وارد برنامه شوید و اطلاعات را از داخل برنامه تصحیح کنیم.
آموزش رفع مشکل لیست بیمه در سال جدید
در مرحله دوم از بروزرسانی نرم افزار لیست بیمه 1400، وارد نرم افزار شوید.
مراحل زیر را برای راه حل مشکل نرم افزار لیست بیمه در فاکتور ها به پیش ببرید.
- درون صفحه اصلی نرم افزار، سربرگ "عملیات" را انتخاب کنید.
- پس از آن از منوی کشویی باز شده "لیست ماهانه" را انتخاب کنید.
- تاکنون لیست فاکتور های ماهانه که تاکنون بر روی آنها کار کرده اید نمایش داده میشود، کافی است بر روی یکی از آنها کلیک کرده و سپس از منوی بالای صفحه گزینه "جدید" را انتخاب کنید.
- سپس صفحه ای با نام "لیست ماهانه کارگاه" باز میشود که کافی است آخرین تاریخ مد نظر خود را انتخاب کنید.
- اکنون صفحه جدیدی بر روی صفحه باز میشود که کافی است مانند تنظیمات تصویر زیر سال را بر روی 00 و ماه را بر روی 01 قرار دهید
- پس از این کار اگر نیازی داشتید میتوانید تنظیمات دیگر را در این صفحه متناسب با کار خود انجام دهید.
- در آخر از منوی بالای آن گزینه "ثبت" را انتخاب کنید تا اطلاعات جدید سیو شود.
نکته : اطلاعات جدید در اول لیست نمایش داده می شوند.
- در آخر صفحه را بسته و دوباره به پنجره "لیست ماهانه کارگاه" بروید.
- اکنون یک کپی با اطلاعات قبلی شما ایجاد شده که در بخش سال آن عبارت 00 و در ماه آن 01 نوشته شده است که اگر گزینه ریز کارکرد را انتخاب کنید.
- در آخر اگر گزینه "چاپ" همان فایل را انتخاب کنید، در قسمت پیش نمایش میتوانید سال و ماه را مشاهده کنید که مشکل وارد کردن سال 1400 در نرم افزار بیمه تامین اجتماعی رفع شده است.
رفع مشکل بکاپ گرفتن اطلاعات در نسخه جدید لیست بیمه
از مشکلاتی لیست بیمه 1400 امکان بکاپ گرفتن از اطلاعاتی قدیمی است و در نسخه جدید آن این امکان وجود ندارد. زمانی که قصد داشته باشید لیست دادههای ماههای قبل را کپی کنید، با خطا در برنامه لیست بیمه روبرو میشوید.
یکی از مشکلاتی که پس از واردشدن به سال 1400 در برنامه تأمین اجتماعی با آن روبرو شدیم این است که اجازه کپی از فاکتورها که در سال جدید ساخته شده بودند وجود ندارد و لازم است از تمپلیتهای قبل از سال 1400 استفاده کنید.
بهعنوانمثال برای واردکردن لیست بیمه کارمندان یک مجموعه چندین هزارنفری، بهجای این که از لیست کارمندان ماه قبل را کپی کرده و فقط تاریخ آن را تغییر دهید. لازم است به فاکتورهای پرداخت شده سال قبل (اسفند سال 1399 به قبل) مراجعه کرده و از آنها استفاده کنید.همین موضوع باعث میشود که هر بار علاوه بر اعمال تغییرات در زمان و تاریخ لیست، به کارمندان تغییریافته در سال جدید توجه کنید و به صورت دستی هر ماه اطلاعات آنها را اضافه کنید.
اما در نسخه جدیدی لیست بیمه تأمین اجتماعی که ما برای شما قرار دادیم این مشکل برطرف شده و دیگر نیازی نیست هر بار اطلاعات کارمندان را وارد کنید.

رفع مشکل درج نشدن سال 1401 در برنامه لیست بیمه کارکنان تامین اجتماعی
در نسخه جدید این برنامه مانند سال پیش امکان وارد کردن تاریخ 1401 در لیست بیمه سال جدید وجود ندارد و بسیاری از کاربران گزارش داده اند زمان که قصد وارد کردن سال 1401 را دارند نرم افزار با مشکل روبرو میشود.
- اما برای رفع این مشکل نیازی به نیاز به نصب مجدد برنامه و یا تغییر در تنظیمات آن نیست تنها لازم است مراحل زیر را انجام دهید تا مشکل درست شود.
- ابتدا فایل جدید prjList.exe که در انتهای همین صفحه (نمایش لینک های دانلود) قرار داده شده است دانلود کرده و سپس محتوایات فایل را به پوشه نصبی برنامه خود paste کنید.
- با این کار مشکل برطرف شده و میتوانید بدون هیچ مشکلی تاریخ 1401 را در لیست بیمه وارد کنید.
نکته: توجه داشته باشید امکان کپی از ماه قبل فقط برای افرادی قابل استفاده است که برای اولین بار در سال 1400 این برنامه را نصب کرده اند.
نکته 2: اگر از نگارش 4 لیست بیمه استفاده میکنید امکان کپی از ماه قبل برای شما میسر است و نیازی به بروزرسانی ندارید اما اگر از نگارش 5 استفاده میکنید لازم است آخرین نسخه برنامه لیست بیمه را از سایت رایانه کمک دانلود کنید.
پرسش و پاسخ کاربران با کارشناسان رایانه کمک در زمینه نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی
در این قسمت سعی میکنیم به برخی از سوالات کاربران بپردازیم و آنها را جواب دهید. در صورتی که شما هم با مشکل خاصی روبرو شده اید از بخش نظرات با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید.
چرا حتما باید از فایل تعمیر تاریخ لیست بیمه را دانلود و نصب کنیم؟
همان طور که در قسمت های بالا به آن اشاره کردیم، برای درست کردن تاریخ نرم افزار لیست بیمه باید فایل زیر را دانلود کرده و آن را به پوشه نصبی این برنامه انتقال دهید.
در مورد امن بودن فایل هم نیازی نیست نگران باشید زیرا این تنظیمات توسط متخصص های شرکت تامین اجتماعی طراحی شده است، همچنین پس از بررسی کاشناسان فنی رایانه کمک هم سالم بودن آن مشخص شد، پس با خیال راحت میتوانید فایل مورد نظر را به نرم افزار خود انتقال دهید.
مشکل عدم کپی شدن لیست ماه قبل بیمه تامین اجتماعی
- توجه داشته باشید که این سوال دقیقا یکی از مشکلات اساسی بیشتر کاربران مرکز پاسخگویی به مشکلات کامپیوتری و موبایلی رایانه کمک بوده است.
- توجه داشته باشید که حتما پس از دانلود فایل انرا با نرم افزار WinRAR استخراج کنید و سپس آن را منتقل کنید.
- همچنین توجه داشته باشید که حتما پس از بروزرسانی برده وارد آن شده و سپس کامپیوتر را reset کنید و پس از بالا آمدن فایل تعمیر کننده را به تنظمیات برنامه انتقال دهید.
مشکل در کپی ماه های 1400 در نرم افزار بیمه؟
اگر تمامی ترفند های بالا را انجام داده اید و لینک آخری که از نرم افزار بیمه ما برای شما در پایین صفحه قرار داده ایم را برای آپدیت آخر نرم افزار تامین اجتماعی انجام داده اید و باز هم مشکل شما برطرف نشده ،و همچنان با مشکل روبرو هستید، میتوانید با شماره های 9099071540 یا 0217129 تماس گرفته و از کارشناسان حل مشکلات سخت افزای و نرم افزاری کامپیوتر و موبایل رایانه کمک، این موضوع را بررسی کنند.
سخن پایانی
و در اخر ممنونم که تا پایان مطلب آموزش شیوه بروز رسانی نرم افزار لیست بیمه 1400 همراه ما بودید، امیدوارم با استفاده از توضیحات داده شده توانسته باشید تمامی مشکلات نرم افزار لیست بیمه را رفع کرده باشید، در آخر اگر با ابهام یا سوال خاصی روبرو شدید از طریق بخش نظرات با متخصص فنی رایانه ما در ارتباط باشید.