تماس با کارشناس

نقد و بررسی بازی Ori And The Will Of The Wisps

از مجموعه مطالب آموزشی

بازی اوری در جنگل کور در سال ۲۰۱۵ بسیار لذت بخش بود . ترکیبی از مواد سخت مانند ناخن ها از یک ساختار سفت و عکس العمل های نرم مانند یک تیکه گوشت در بازی دیده می شد . پنج سال بعد ، پیروی Moon Studios از این رویه  و حالا Ori و Will of the Wisps ، به همان اندازه  دلپذیر و دوست داشتنی است ، حتی اگر برخی از ضربانها و اکتشافات عاطفی برای بار دوم در بازی احساس کنید باز هم دلپذیرو قابل تامل است .

Will of Wisps تقریباً بلافاصله در جایی که Blind Forest (سری قبلی از همین بازی ) از خانه خارج شد ، شروع می شود ، در حالی که واحد خانواده Ori از عضو جدید خود یعنی جغد کو(KU) استقبال می کند. خانواده شاد و دوست داشتنی هستند ، اما کو (KU)  می خواهد پرواز کند و اوری می خواهد به او کمک کند. به زودی این دو در یک باد به یک جنگل جدید در اعماق پوسیدگی اعزام می شوند که این ماجرا را با جدیت آغاز می کنند.

از آنجا که این پیکره بندی در بازی اوری از منطقه Blind Forest الهام گرفته شده است ، نقشه ی جدید ، در عین حال آشنا است. تصاویر نقاشی بسیار آرامش بخش است ، به خصوص در ساعات ابتدایی بازی هنگام بررسی بیوم های مشابه. آنها دوباره به زیبایی رندر شده اند ، اما اگر بازی اول را انجام داده باشید ، کمی شبیه به هم هستند. پس از مدتی ، Will of Wisps شما را با مناطق مختلفی آشنا می کند ، مانند یک عنکبوتی تقریباً سیاه و سفید یا یک کویر بادگیر.

 موضوع  داستان ، جلوگیری از فروپاشی است ، شر خزنده ای که پس از خشک شدن درخت زندگی جادویی خود ، بر این جنگل همسایه پیشی می گیرد. اما اگر بد به نظر بیاید  ، آن را از بسیاری از زمینه ها سرزنده وفعال به یاد نمی آورید – به خصوص در مورد بخش زیرکی و پر جنب و جوش یودن آن. اوری غالباً توسط این محیط های فراگیر بلعیده می شود و اغلب روح جنگل کوچک با محیط بزرگ را مقایسه می کند.


مجموعه حرکات آکروباتیک بازی اوری باعث می شود تا مناطق جدید به یک هیجان جالب توجه تبدیل شود. با بازشدن تواناییهای بیشتر و فزاینده تر شدن ، اکتشافات جذاب تر هم می شود. برخی از آنها به طور مستقیم از بازی اول برداشته می شوند که می تواند در کنار هیجان کشف یک توانایی جدید ، ناامید کننده باشد.آن حالت های قدیمی هنوز هم خوب کار می کنند و باعث می شوند جهش ها و مرزهای بداهه انگیز بازی به همان اندازه ی همیشه  به خوبی احساس شود .

گرافیک بازی اوری 

اما به نظر می رسد که مکانهای دیدنی زیبا سخت افزار دستگاه شما را تحت فشار قرار می دهد. با عرضه ی بازی در Xbox One X ، مناقشه های بصری مانند فریزشدن صفحه به صورت نیمه منظم اتفاق می افتاد و نقشه هنگ می کرد. معمولاً اینها یک مزاحمت ساده بودند ، اما یک مرتبه یک جهش میانی می آمد و احساس حرکت و جهت در بازی را با مشکل مواجه می کرد . اما یک به روز رسانی ، انجماد صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش داد و مسئله نقشه را بصورت کلی برطرف نمود.


در حالی که به نظر می رسد بازی Ori یک metroidvania است ، Will of the Wisps نسبت به آنچه در این ژانر است معمولی به نظر می رسد  ، کمتر روی کاوش و پس زمینه متمرکز شده است. اهداف شما معمولاً مشخص هستند ، خطوط مستقیم ، و میانبرهایی که در محیط ها وجود دارد شما را به سرعت به مسیر اصلی باز می گرداند. بیشتر سرگردانی ها به صورت سواستفاده های فراوان مانند ارسال پیام یا پیدا کردن کارد و چنگال برای دسترسی به اهداف به وجود می آیند. حتی یک زنجیره تجارت وجود دارد. سرانجام شما یک منطقه توپی را باز می کنید که می تواند در یک اجتماع کوچک برای نجیبان جنگل ساخته شود. این ارتقاء تا حد زیادی از نظر زیبایی شما را مشتاق می کند  ، از این رو بیشتر ویترین تصویری برای  جمع آوری کالاهای تخصصی مورد استفاده در بازی محسوب می شود. موارد جانبی تقریباً اختیاری است. من از آزادی پیگیری مسیر حساس و بدون موانع خوشحال شدم ، اما همچنین قصد دارم به عقب برگردم و به اعماق غوطه ور شوم تا در جهان بازی وقت بیشتری را صرف کنم.

پیشنهاد میکنم نقد و بررسی C&C GENERAL 1 , ZERO HOUR  مطالعه کرده و با لینک مستقیم این بازی را دانلود کنید.

به نظر می رسد که کاهش تاکید بر اکتشافات در بازی اوری با گسترش عمده ای از جنگ جایگزین شده است. رادار جادوگران به جای اینکه از دشمن گاه و بیگاه بگذرد ، تهدیدهای بی شمار را معرفی می کند که یک عنصر تقریباً ثابت در بازی محسوب می شود. خوشبختانه ، سیستم رزمی برای مطابقت با ظرافت این سیستم مورد بازنگری قرار گرفته است. پیشرفت داستان بازی یک شمشیر و کمان را به همراه سایر سلاح های اختیاری برای خرید فراهم می کند ، و می توانید هرگونه حرکت رزمی را به سمت X ، Y ، یا B. ترسیم کنید. همراه با حرکات زیرکی خاصی وجود دارد. در حالی که از همان ابتدا احساس سختی و بی احتیاطی در جنگ را دارید و شمشیر را حتی به صورت خیلی خفیف به هیولا در بازی می کوبید ، با کسب مهارت های جدید در زمینه بازیابی ، سطح راحتی تان در بازی زیاد می شود. در حدود میانه ی بازی ، در می یابید که مهارت لازم برای ایجاد مهارت های مبارزه با دشمنان ، هماهنگی با هوا و اتصال بین تهدیدات با ریتم بالستیک را تجربه کرده اید و تا زمانی که صفحه نمایش از اتفاقات پاک نشود ادامه دارد و به سختی زمین را لمس می کنید و اکثرا در هوا حضور دارید .


این سطح ظرافت لازم است ، زیرا Ori و Will of the Wisps مجموعه ای از نبردهای رئیس بزرگ را ارائه می دهند که هر یک پیچیده تر از هر چیزی در Blind Forest است. الگوهای حمله آنها غالباً توسط داستانهایی تقریباً محسوس نشان داده می شود. در بیشتر اوقات ، رئیس , بخش قابل توجهی از پیش زمینه تعامل و حتی بیشتر زمینه را نیز در بر می گیرد – اما می توان گفت آنچه در برابر حملات شما آسیب پذیر نیست و یا چه عکس العمل هایی را در برابر حملات شما انجام می دهد ، بسیار ناامیدکننده است. خرابی این همه باعث می شود که شکست دادن آنها مانند یک تسکین و توافق احساس شود ، گرچه گاهی اوقات بیشتر از حالت دوم است یا اینگونه احساس می شود.

همچنین پیشنهاد میکنم نقد و بررسی بازی grand theft auto V هم مطالعه کنید.


به همین ترتیب ، توالی فرار , نقشه ی پر از تنش را نشان می دهد ، که به دقت و استفاده ی تقریباً کامل ابزار شما برای زنده ماندن از یک تهدید را نیاز دارد. بازی در این بخش ها دارای پست های بازرسی گاه به گاه ، و همچنین ویژگی چکاپ های سخاوتمندانه تر در اطراف این جهان ارائه می دهد.

کارفرمایان پراکنده و فرار از اوج های اقلیمی روشهایی برای ابراز احساس بزرگتر و عملی تر Will of Wisps نسبت به Blind Forest هستند. در خصوص آن اینگونه هم می توان گفت که یک بازی کوچک فروتنانه بود که به یک داستان صمیمی و قابل اعتماد تبدل شد . ویسپس دارای پهنه ای گسترده تر و بسیار بزرگتر است و در این روند بخشی از این صمیمیت را از دست می دهد. هنوز هم  با لحظاتی هیجان انگیز و دلهره آور روبرو می شوید و Moon Stedio دوباره راهی برای بیان درجه باورپذیری احساسات بی حرف با لحظه های ظریف زبان بدن در بازی ایجاد می کند.


داستان بازی  Ori And The Will Of The Wisps

داستان فیلم Will of the Wisps اغلب تاریک تر است و حتی لحظه های لمس آن تلخ تر است. سناریوی اصلی ، جغدی به نام شریک ، شبیه به اولین بازی کورو است که در گذشته دچار یک تراژدی شده است. اما این که چگونه داستان به آن تراژدی می پردازد ، به طرز چشمگیری غم انگیز است ، و به عنوان لحظه ای از انیمیشن خالی از سکنه نشان داده می شود که بیشتر از هر تصویر مجزا از بازی با شما خواهد ماند. حتی لحظه های پایانی که داستان را خاتمه می دهد ، در عین حال که به طور مناسب قهرمانانه و امیدوار است ، با غم و اندوه و اجتناب ناپذیری آغشته می شود ، این حس چیزی است که همه چیز به پایان می برد.


نتیجه گیری

در نهایت این می تواند نشانگر این باشد که این آخرین بازی Ori ، وداع با دنیای خارق العاده و شخصیت های به یاد ماندنی این داستان است که Moon Studios را از اولین تلاش خود برای چنین توسعه دهنده خود محوری نشان می دهد . Ori Will of the Wisps  ترکیبی قابل توجه از طراحی زیبا و لحظات زیبا است،

سخن پایانی

امیدوارم از مطالعه نقد و بررسی این بازی لذت برده باشید، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق دیدگاه با ما درمیان بگذارید. همچنین میتوانید مشکلات بازی های ویدیویی خود را با کارشناسان رایانه کمک در بخش بازی های کامپیوتری با شماره گیری ۰۲۱۷۱۲۹ و ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ حل کنید.

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد