تماس با کارشناس

رفع خطای " Failed to Personalize Software Update "  در macOS

از مجموعه مطالب آموزشی

هنگامی که در مک اوس خطای  Failed to Personalize Software Update رخ می ‌دهد یعنی سیستم عامل در شخصی‌سازی و آماده سازی آپدیت نرم‌افزاری با مشکل مواجه شده است.

این ارور می ‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و مانع از نصب به روز رسانی‌ های مهم و بهبود عملکرد سیستم شود.

خوشبختانه با به کار بردن یک سری ترفند ها می ‌توان این مشکل را برطرف نمود و پروسه به روز رسانی macOS را به اتمام رساند.

ما در این مقاله قصد داریم ترفند های مفید و کاربردی که برای حل مشکل ارور "نتوانستیم نرم افزار را شخصی سازی کنیم" به کار گرفته می ‌شود را به شما آموزش دهیم.

بنابراین چنانچه شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید ولی روش حل آن را بلد نیستید پیشنهاد می ‌کنم با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا روش حل آن را به شما آموزش دهیم.

اگر در حین اجرای این ترفند ها برای حل مشکل   Failed to Personalize Software Update برایتان سوال یا مشکلی پیش آمد، خدمات کامپیوتری از راه دور رایانه کمک اینجاست تا به شما کمک کند.

چه دلایلی باعث بروز خطای "نتوانستیم نرم افزار را شخصی سازی کنیم" در سیستم می ‌شود؟

همانطور که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره شد دلایل مختلفی باعث بروز خطای نتوانستیم نرم افزار را شخصی سازی کنیم در macOS می ‌شود که از آن جمله می ‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. اتصال ضعیف به اینترنت: از جمله اصلی‌ترین دلایلی که به بروز این خطا منجر می ‌شود اتصال ضعیف به اینترنت است. بنابراین با اتصال به یک اینترنت پایدار می ‌توان این مشکل را برطرف نمود.

2. فضای ذخیره‌سازی ناکافی: در صورتی که بر روی سیستم خود فضای ذخیره‌سازی کافی برای ارتقای نسخه macOS را نداشته باشید هم این ارور به شما نشان داده می ‌شود. بنابراین برای رفع مشکل لازم است که کمی فضای ذخیره سازی سیستمتان را خالی کنید تا فضای کافی برای آپدیت در اختیار داشته باشید.

3. مشکل در دیسک راه اندازی: در صورتی که در دیسک راه ‌اندازی هر نوع مشکلی وجود داشته باشد هم احتمال بروز این ارور وجود دارد. در چنین مواقعی لازم است که دیسک را با Disk Utility  تعمیر کنیم تا بتوانیم خطایی که در دیسک راه ‌اندازی از به روز رسانی سیستم عامل پیشگیری می ‌کند را برطرف کنیم.

4. تضاد با سایر نرم‌افزار ها: در برخی مواقع به دلیل ناسازگاری نسخه macOS با نرم‌افزار های شخص ثالث موجود بر روی سیستم احتمال بروز مشکل در طول پروسه آپدیت وجود خواهد داشت.

5. آسیب دیدن فایل‌ های سیستم: در صورتی که فایل‌ های سیستمی که وظیفه مدیریت آپدیت را بر عهده دارند آسیب دیده و خراب شوند هم با چنین مشکلی در سیستم مواجه خواهیم شد.

 

چه ترفند هایی را می ‌توان برای حل ارور خطای  Failed to Personalize Software Update در macOS به کار گرفت؟

حال که با دلایل اصلی علل احتمالی بروز این خطا آشنا شدیم قصد داریم ترفند‌ های مفید و کاربردی که برای حل این مشکل می ‌توان به کار گرفت را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از این طریق این مشکل را برطرف کنید.

این ترفند ها شامل موارد زیر می ‌شوند:

  • بررسی اتصال به اینترنت

جهت آپدیت به macOS Sonoma  یا سایر نسخه‌ ها مک بوک باید فرایند احراز هویت سرور اپل را پشت سر بگذارد.

برای ارتقای مک و به روز رسانی مک نیاز به یک اتصال اینترنتی پایدار وجود دارد.

بنابراین در مواقعی که اتصال به اینترنت ناپایدار و ضعیف شود و یا حتی قطع بگردد شاهد بروز این خطا در طول پروسه به روز رسانی خواهیم بود.

برای حل این مشکل باید کار های زیر را انجام دهیم:

1. از یک شبکه وای فای مجزا استفاده کنیم. به طور مثال چنانچه تمایل به ارتقای macOS  محل کارمان داریم، می ‌توانیم این کار را در خانه با اتصال به وای فای خانه انجام دهیم.

2. در صورتی که تنظیمات شخصی‌سازی شده بر روی dns روتر انجام داده‌ایم آن را باید به حالت پیش فرض بازنشانی کنیم.

3. استفاده از اتصال اترنت برای تکمیل پروسه به روز رسانی.

4. خالی کردن کش dns

📌اگر می ‌خواهید بدانید وای فای چیست روی همین لینک کلیک کنید.

 

  • به روز رسانی macOS  در حالت Safe Mode

هنگامی که ما سیستم مکمان را در حالت Safe Mode  بارگیری می ‌کنیم، به غیر از برنامه‌ های افزودنی حیاتی سایر برنامه‌ ها دیگر بارگیری نمی ‌شوند.

در کنار آن با راه ‌اندازی مک در حالت Safe Mode  پروسه بررسی روی دیسک انجام می ‌شود و در طول این پروسه مشکلات عملکردی که در سیستم وجود دارد نیز برطرف می ‌گردد.

لازم است این نکته را برای شما بازگو کنم که مراحل تلاش برای به روز رسانی macOS  در حالت Safe Mode  برای مک‌ های سیلیکونی اپل و مک‌ های مبتنی بر اینتل با هم متفاوت می ‌باشد.

مراحل راه ‌اندازی مک با Apple Silicon  در حالت Safe Mode  به صورت زیر است:

1. در اولین قدم با کلیک بر روی گزینه Shut down اقدام به خاموش کردن مک خود می  کنیم.


 

📌پیشنهاد مطلب : آموزش اشتراک گذاری اینترنت مک از طریق WiFi به ساده ترین روش ممکن

 

2.  دکمه power  را فشار می ‌دهیم تا زمانی که متوجه Loading startup options  در MacBook شویم.


3. در این مرحله باید اقدام به انتخاب volume  کنیم.

4. کلید Shift  را فشار داده و نگه می ‌داریم و سپس دکمه Continue  را در حالت safe mode  فشار می ‌دهیم.

مراحل راه ‌اندازی مک مبتنی بر ایمن در حالت safe mode  به صورت زیر می ‌باشد:

1. مک بوکمان را روشن کرده و اگر روشن است آن را راه  اندازی مجدد می ‌کنیم.

2. کلید Shift  را فشار می ‌دهیم تا زمانی که متوجه پانل ورود به سیستم شویم. ممکن است نیاز باشد دوباره وارد شویم.

3. با انجام این کار مک بوکمان به صورت اتوماتیک راه ‌اندازی مجدد می ‌شود.

4. بعد از اینکه همه چیز به اتمام رسید، Safe Boot  را در نوار منو می ‌توانیم ببینیم. حال می ‌توانیم از گزینه Software Update  برای به روز رسانی مجدد مکمان استفاده کنیم.

  • ایجاد فضای خالی در هارد دیسک

ترفند بعدی که می ‌توان برای حل این ارور به کار گرفت این است که فایل‌ های ناخواسته و اضافی موجود در سیستم را حذف کنیم.

چرا که نداشتن فضای ذخیره‌سازی کافی در مک بوک یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز این خطا محسوب می ‌شود.

بنابراین می ‌بایست اقدام به ارسال فایل‌ های غیر ضروری به پوشه Trash  و خالی کردن سطل زباله در مک کنیم تا بتوانیم فضایی که به این فایل‌ ها اختصاص داده شده را آزادسازی کنیم.

جهت پاکسازی انباشت فایل‌ های ناخواسته در مک می ‌بایست اقدام به حذف فایل‌ های لاگ کاربر کنیم.

مراحل انجام این کار به صورت زیر می ‌باشد:

1.  به Finder  می ‌رویم.

2. کلید های ترکیبی Command + Shift + G  را به صورت همزمان فشار می ‌دهیم.

3. در فیلد مربوطه عبارت ~/Library/Logs  را تایپ می ‌کنیم و سپس بر روی دکمه return  کلیک می ‌کنیم تا بتوانیم وارد گزارش‌ های کتابخانه شویم.


4.  با انجام این کار فایل‌ های مربوط به لاگ کاربر به ما نشان داده خواهد شد و می ‌توانیم به صورت دستی آن ها را به سطل زباله انتقال دهیم.

در صورت تمایل برای آزادسازی مک به صورت کامل باید فایل‌ های لاگ کاربر را تک به تک انتخاب کرده و آن ها را حذف کنیم.

علاوه بر این برای اینکه بتوانیم فضای آزاد بیشتری به دست بیاوریم می ‌توانیم برنامه‌ هایی که روی سیستممان نصب کرده ‌ایم ولی از آن ها استفاده زیادی نداریم را پاک کنیم.

  • ریست کردن NVRAM/PRAM

ریست کردن NVRAM/PRAM  می  ‌تواند به حل مشکل شخصی سازی به روز رسانی نرم‌افزار ناموفق کمک کند.

برای ریست کردن NVRAM/PRAM  در مک موک با استفاده از Mac Terminal  باید کار های زیر را انجام دهیم:

1.  کلیه برنامه‌ های در حال اجرا روی سیستم را می ‌بندیم و اقدام به اجرای Terminal  از بخش Finder> Utilities> Terminal  می ‌کنیم.


📌 پیشنهاد مطلب : چگونه می‌توان از راه دور با مک کار کرد؟😎

 

2.  حال باید اقدام به تایپ عبارت sudo nvram -c  در فیلد موجود در این صفحه کنیم و سپس بر روی دکمه Enter  یا Return  کلیک کنیم.  البته که باید رمز عبور مدیریت را در این بخش تایپ کرده و مجدد اقدام به فشردن یکی از دو کلید Enter  یا Return  کنیم.

3.  حال می ‌بایست عبارت sudo shutdown -r  را در فیلد مربوطه تایپ کنیم و یکی از دو دکمه Enter  یا Return  را انتخاب کنیم.

4.  با انجام این کار پروسه ریست کردن NVRAM/PRAM  به اتمام می ‌رسد و مک بوکمان راه ‌اندازی مجدد می ‌گردد.

  • ارتقا دادن رم مک

یکی دیگر از عواملی که باعث بروز این خطا در Ventura یا Monterey  می ‌شود ضعیف بودن رم می ‌باشد.

برای اینکه بفهمیم آیا رم سیستممان کافیست یا نه می ‌توانیم اقدام به استفاده از نرم‌افزار هایی مثل Apple Diagnostics  یا Rember  کنیم.

بعد از اینکه متوجه شدیم رم سیستممان ناکافیست بهتر است اقدام به جایگزینی یا ارتقا دادن آن برای حل مشکل کنیم.

جهت ارتقای رم می ‌بایست کار های زیر را انجام دهیم:

1. مک خود را خاموش کرده و اجازه می ‌دهیم سیستم کاملا خنک شود.

2.  حال باید اقدام به قطع کابل‌ ها، سیم‌ ها و کلیه لوازم جانبی از روی سیستم کنیم.

3. در این مرحله کامپیوتر را به صورت عمودی می ‌چرخانیم تا صفحه نمایش آن در حالت رو به پایین قرار بگیرد.

4.  حال باید اقدام به باز کردن پیچ قاب پایینی مک کنیم.

5.  برای اینکه انرژی ساکن ذخیره شده در بدن را آزاد کنیم باید با یک سطح فلزی در مک بوک در تماس باشیم.

6. حال اقدام به پیدا کردن ماژول RAM  می ‌کنیم و با استفاده از اهرم‌ های تخلیه آن را از روی سیستم جدا می ‌کنیم.

7.  در صورت وجود ماژول رم دیگر بر روی سیستم باید این کار را به صورت جداگانه برای آن هم انجام دهیم.

8. بعد از جدا کردن ماژول‌ های قدیم، ماژول‌ های رم جدید را بدون اینکه با کانکتور های طلایی هیچگونه تماسی برقرار کنیم در محل مورد نظر قرار می ‌دهیم و آن را کمی فشار می ‌دهیم تا در موقعیت خود قرار گیرد.

9.  حال باید درپوش پایین سیستم را دوباره سر جای خود قرار دهیم و اقدام به محکم کردن پیچ‌ ها سر جای خود کنیم.

برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره نحوه ارتقا دادن رم مک می توانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540  و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید.

  • نصب مجدد macOS  در حالت Recovery Mode

اگر تمایل به استفاده از این ترفند برای حل این ارور دارید باید حتماً مطمئن شوید که یک اتصال اینترنتی قوی و ثابت در اختیار دارید و سپس باید مراحل زیر را برای رفع مشکل دنبال کنیم:

1.  مک بوکمان را روشن می ‌کنیم.

2. حال باید کلید های ترکیبی Command + R  را به صورت همزمان فشار دهیم تا بتوانیم از جدیدترین نسخه macOS  نصب شده استفاده کنیم.

3. حال باید کلید های ترکیبی Option + Command + R  را به صورت همزمان فشار دهیم. فشار دادن این کلید ها به این معنی است که ما قصد داریم جدیدترین نسخه‌ای را که با macOS  ما یکپارچه می ‌شود را روی سیستم نصب کنیم.

📌پیشنهاد مطلب : رفع تمام مشکلات مک بوک😉

  • چک کردن نرم‌افزار های شخص ثالث

گاهی اوقات نرم‌افزار هایی مثل آنتی ویروس‌ ها و فایروال‌ ها مانع از اجرای صحیح پروسه بروزرسانی سیستم عامل مک می ‌شوند.

بنابراین با غیر فعال کردن آن ها به صورت موقتی ممکن است بتوانیم این خطا را در طول پروسه به روز رسانی برطرف کنیم.

 

📌اگرمی خواهید بدانید فایروال چیست روی همین لینک کلیک کنید.

 

یک سری دیگر از نرم‌افزار ها هم وجود دارند که ممکن است در طول اجرای پرسه به روز رسانی تداخلاتی به وجود بیاورند و در نهایت باعث بروز این خطا در سیستم شوند.

از جمله این نرم‌افزار ها می ‌توان به نرم‌افزار های مدیریت دانلود و بهینه‌سازی سیستم اشاره کرد.

با غیر فعال کردن موقت این نرم‌افزار ها هم می ‌توانیم به رفع این ارور در سیستم کمک کنیم.

  • نصب مجدد macOS

در صورتی که هیچ یک از ترفند های بالا نتوانست به حل این ارور در سیستم کمک کند، ممکن است لازم باشد تا دوباره اقدام به نصب macOS  روی سیستم کنیم.

البته این کار می ‌تواند باعث از بین رفتن داده‌ های موجود بر روی سیستم شود.

بنابراین پیش از اینکه برای اجرای این کار اقدام کنیم حتماً باید از داده‌ های مهممان یک نسخه پشتیبان تهیه نماییم.

برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره نحوه نصب مجدد macOS  می توانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540  و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید.

 

جمع ‌بندی

در این مقاله سعی کردیم ترفند ها و راهکار های مفید و موثری که برای حل ارور "نتوانستیم نرم افزار را شخصی سازی کنیم" به کار گرفته می ‌شود را به شما آموزش دهیم.

چنانچه با اجرای یک ترفند نتوانستید مشکل را برطرف کنید، ناامید نشوید و سراغ ترفند های دیگر بروید تا در نهایت بتوانید مشکل را برطرف کنید.

اگر شما هم به جز رو ترفند های عنوان شده در این مقاله ترفند دیگری را سراغ دارید که برای حل این ارور به کار گرفته می ‌شود، ممنون می ‌شویم این ترفند را در بخش کامنت به من و سایر کاربران آموزش دهید.

در آخر از شما تشکر می ‌کنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم در حل این خطا به شما کمک کنیم.

برای رفع هرگونه ابهام یا سوال در خصوص روش رفع خطای  Failed to Personalize Software Update از طریق هر یک از ترفند های عنوان شده در این مقاله، می توانید با شماره 9099071540 (از طریق تلفن ثابت) یا از طریق "صفحه تماس از موبایل" با کارشناسان متخصص ما تماس حاصل فرمایید. همکاران ما در تمام طول هفته آماده اند تا پاسخگوی سوالات فنی شما باشند.

  

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد